Ekonomi

Kebabın başkenti Adana’da teknoloji et tüketimini artırdı

Kebabın başkenti Adana’da teknoloji et tüketimini artırdı

ADANA Başkent Adana’da teknolojinin gelişmesi, internet ve sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte talebin artmasıyla günde 550 küçükbaş kesit yapılan kentte bu sayı 850’ye yükseldi. kebap. Türkiye’nin dört bir yanından ve hatta yurt dışından insanların kebap yemeye geldiği şehirde kebap turizminin kapılarının aralandığı belirtildi.

Teknolojinin gelişmesi, internet kullanımının artması ve sosyal medyanın yaygınlaşması ile diğer tüm departmanlarda olduğu gibi et şubesi de olumlu etkilendi. Pandemi ile birlikte hızlanan bu süreç, pandemi sonrası başka bir boyuta geçti ve işletmeler sosyal medya sayesinde kendi reklamlarını yapabilir hale gelince, kebabın başkenti Adana’ya il dışından ve hatta yurt dışından insanlar gelmeye başladı. . Türkiye Kasaplar, Hayvancılık, Et ve Et İşleri, Esnaf ve Sanatkarlar Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı Saruhan Yağmur, et tüketiminin yüzde 35 arttığını belirterek, “Pandemi öncesi 500-550 koyun kesilirken şimdi 800-850 koyun kesiliyor. Büyükbaş hayvanda, pandemiden önce 150 kesiliyordu, şimdi 250. Sığır kesimi yapılıyor. Bunun nedeni teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının artması ve insanların ete daha hızlı ulaşmasıydı” dedi.

“Kebap satışlarında yüzde 40 artış oldu”

Pandemi nedeniyle herkesin evine kapandığını ve kebapçıların evlere paket servis hizmeti vermeye başladığını hatırlatan kebap ustası İsmail Çalıkran, “Bu süreçle birlikte vatandaşlar teknolojiyi, interneti ve sosyal medyayı daha fazla kullanmaya başladı. Bu da restoranlarda internet ve sosyal medya kullanımını artırdı, “Gözlerine hitap ettik, sonra tattırdık. Böylece daha fazla kişiye ulaşırken, o insanların da kebaba yönelmelerini sağladık. Bu sayede kebap satışları önceki yıllara göre yüzde 40 arttı.” Kebap ustası Metin Dura ise teknolojinin gelişmesi, internet ve sosyal medya kullanımının artmasıyla Adana’da kebap turizminin başladığını belirtti. “Yurt dışından kebap yemeye gelenler bile var. Çeşitler illerden Adana’ya kadar organize edilmektedir. Bu da işlerimizi büyüttü” dedi.

Dura, sosyal medyada kebabın görselini yeterli hale getirerek insanların canını istediklerini de dile getirdi ancak gerçek kebabın lokantaya gelip yenildiğinde kendisini gösterdiğini ve güzel kebapçının bu haliyle ortaya çıktığını kaydetti. .

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu